

Der er meget konkurrence på markedet, og det er måske ikke altid lige let at holde på kundernes opmærksomhed. Hvis det er et problem du oplever i din butik, kan det være du skal prøve at investere mere i, at gøre kundeoplevelse instore mere spændende og udover den normale butiksoplevelse.
Eksperimentér med indretningen
Afhængigt at din virksomhed og jeres brand, kan det være i skal forsøge med at differentiere jeres butik fra mængden gennem indretningen. Det kan ske ved at bruge alternative opmærksomhedsskabende farver rundt omkring i butikken, eller mønstre og teksturer på vægge, gulve, borde eller hvad i nu har. Det kan også være i kan inkorporere jeres produkt i højere grad i indretningen, så det hele bliver et smule mere medrivende og fascinerende møde mellem potentiel kunde og produkt.
Konfrontér flere af sanserne
Det kan også vi i vil inddrage værktøjer, der lader kunderne bruge flere af deres sanser. Det kan være lyd, som en instore radio, der kører i hele butikken. Måske vil I lave et instore spot, der kan bidrage unikt til en del af butikken med lyd og måske også billede. På den måde kan der komme noget information, stemning eller lignende som kan stimulere kunderne, når de bevæger sig rundt i din butik. Samtidig kan denne stemningsdannelse måske også blive en kilde til en form for diskret markedsføring for dit brand, hvilket umiddelbart også generelt må anskues som en fordel. Der er altså flere måder, hvorpå du kan gøre kundernes instore oplevelse mere interessant, og mange af dem vil måske indfinde sig bedre ved nogle virksomheder en andre, så det kan være du og din virksomhed skal finde ud af, hvilket type initiativ, der kan give mening for jeres brand såvel som produkt. Og så må i ellers blot slippe kreativiteten løs, og se hvad det bliver til.